Nieuwste onderwerp

Nachtrust

 

Beste gebruiker, we hebben uw slaap gemonitord en de gegevens naar onze slaapexperts verstuurd. Open de app om uw gepersonaliseerde slaapverslag van WEEK 7 te lezen.

 

WEEK 7 – ALGEMEEN

Gefeliciteerd! U heeft vooruitgang geboekt. Deze week sliep u gemiddeld 12 minuten langer, waarmee uw gemiddelde slaapduur uitkomt op 7 uur, 48 minuten en 02 seconden. U sliep het langst op zaterdag 2 mei (8 uur, 33 minuten en 56 seconden). In WEEK 7 viel u gemiddeld genomen in slaap om 23:14. Dat is 16 minuten eerder dan in WEEK 6 (gemiddelde WEEK 6: 23:20). Daarnaast bent u minder vaak (14 keer) wakker geworden vóór het afgaan van uw wekker (weekgemiddelde 19,8 keer met een daling van 0,9). Vroegtijdig ontwaken is een gevolg van uw destructieve snoozegedrag. Door de nieuwe slaaptechnieken die we u hebben aangeleerd, zult u de komende weken steeds minder vaak vroegtijdig wakker worden en in de ochtend minder last hebben van moeheid. Meer weten over het afbouwen van snoozegedrag? Klik hier.

 

LICHAAMSHOUDING

Onze slaapexperts willen u nogmaals wijzen op uw slaaphouding. In WEEK 7 gaf u, gelijk aan WEKEN 1-6, de voorkeur aan de foetushouding (rechterzij). Deze houding kan zorgen voor schouder- en armklachten en vermoeidheid. Wij raden u aan op uw rug te slapen. Bij deze positie bevindt de wervelkolom zich in een natuurlijke positie en ontwaakt u fit en zonder stijve of zere ledematen. Lees hier meer over deze slaaphouding en oefeningen die u thuis kunt proberen om op uw rug in slaap te vallen.

 

DROMEN

U slaapt diep en droomt levendig. In WEEK 7 droomde u onder andere over de volgende categorieën: overleden grootouder, insecten, moreel dilemma, verbaal geweld, de bloederige plundering van een Vikingdorp (inclusief kindermoord), kappersafspraak, ouderschap en Amerikaanse dragqueen Heidi N Closet. Klik op een van de categorieën voor meer informatie. Voor het volledige overzicht van uw dromen in WEEK 7 en eerder klik hier. Wij signaleren een lichte toename in geweldadige, angstaanjagende en traumatische droombeelden. Deze beelden zijn mogelijk het gevolg van een veranderd slaappatroon. Ze zullen in frequentie en intensiteit afnemen zodra uw lichaam gewend is geraakt aan uw nieuwe slaappatroon. Voor WEEK 8 voorspellen wij vergelijkbare dromen. De kans op een erotische droom in WEEK 8 bedraagt 48,1%. De kans op een lucide droom in WEEK 8 bedraagt 7,0%. Lees hier meer over lucide en erotische dromen en de middelen die wij aanbieden om deze dromen op een gezonde en natuurlijke wijze op te roepen.

 

SLAAPPARTNER

Deze week sliep u zonder slaappartner. De laatste keer dat u met een partner sliep was in WEEK 2. Om gegevens over slaappartners op te halen, dient u met iemand te slapen.

 

TIPS & OVERIG

1. De gegevens van WEEK 7 laten zien dat u voor het slapengaan gebruikmaakt van een spelcomputer. Probeer het gebruik van schermen (televisie, computer of laptop, spelcomputer, smartphone) te verminderen of blauw licht uit te schakelen. U zult zien dat u sneller in slaap valt en ’s ochtends uitgeslapen wakker wordt. Hier leest u hoe blauwe schermtinten uw nachtrust kunnen verstoren.

2. We merken dat u nog steeds geen informatie heeft ingevoerd over uw gedachten voor het slapengaan. Bij het analyseren van uw slaapgegevens kan deze informatie nieuwe inzichten opleveren. Onze experts raden u aan deze informatie met ons te delen. Waar fantaseert u graag over? Welke negatieve gedachten houden u wakker? Denkt u liever in beelden, woorden of ideeën als u de slaap probeert te vatten?

« terug naar blog

Reageer

Wat lees ik?

Clarice Lispector, Maarten van der Graaff, Ali Smith, Olga Tokarczuk

Wat luister ik?

Julia Jacklin, MUNA, Big Thief, Rina Sawayama

Wat kijk ik?

Midsommar, My Favorite Shapes by Julio Torres, videoclips

Quote

'I want to swim to the bottom of myself and find the weirdest most special and pure shit that I can offer' - Aaron Maine